Açık Lise (620) Seçmeli Türk Dili ve Edebiyatı 2 Testi (Aralık 2019)
Anasayfa ›› Türk Dili ve Edebiyatı ›› Açık Lise (620) Seçmeli Türk Dili ve Edebiyatı 2 Testi (Aralık 2019)
Açık Lise (620) Seçmeli Türk Dili ve Edebiyatı 2 Testi (Aralık 2019)
Açık Lise (620) Seçmeli Türk Dili ve Edebiyatı 2 Testi (Aralık 2019)
Açık Lise (620) Seçmeli Türk Dili ve Edebiyatı 2 Testi (Aralık 2019)
Başla
Tebrikler - Açık Lise (620) Seçmeli Türk Dili ve Edebiyatı 2 Testi (Aralık 2019) adlı sınavı başarıyla tamamladınız.Sizin aldığınız skor %%SCORE%% en yüksek skor %%TOTAL%%.Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Kutul Yaylası’nda masmavi gözlü yağız Dursun Ağa’nın, iki odalı hanında konaklıyoruz. Elli yıldır sahibi olduğu hanın ve yaylaların geçmişini anlatıyor. Daha on beş yıl öncesine kadar karşıda iki katlı, kırk yataklı han varmış, hemen yanında da bir fırın. Güreşler, panayırlar, boğa güreşleri, cirit oyunları yapılırmış. Hanlarla birlikte bunlar da yoka vurmuş. Bugün karakucak güreşleri Çuruspil Yaylası’nda, Ardanuç’un ünlü ozanı Efkâri Âşıklar Şenliği’nde düzenleniyor.
Bu parça aşağıdaki metin türlerinin hangisinden alınmıştır?
A | Mülakat |
B | Röportaj |
C | Anı |
D | Eleştiri |
Soru 2 |
Mehmet Seyda : Gerçeği birçok yönüyle kavrayabilmek için, çağdaş roman ve hikâyede nasıl bir yol izlenmelidir?
Selahattin Hilav : Bir sanat eserinin gerçek başarısı ve değeri çeşitli metotların ötesinde yer alır. Önemli olan, günümüz insanının gerçek savaşını ve dünya karşısındaki tavrını sanat diliyle yaratabilmektir.
Mehmet Seyda : Bugünkü Türk şiiri, romanı, hikâyesi ve eleştirisinin birbirine olan üstünlükleri var mıdır?
Selahattin Hilav : Türk şiiri, Batı’dan alınmış olan hikâye ve roman gibi biçimlere oranla daha yüklü bir gelenek taşıdığı için daha zengin ve doyurucu görülmektedir.
Bu parça aşağıdaki metin türlerinin hangisinden alınmıştır?
A | Eleştiri |
B | Deneme |
C | Mülakat |
D | Sohbet |
Soru 3 |
1923-1999 yılları arasında yaşadı. Gazete satıcılığı, kitapçılık, matbaacılık ve çiftçilik yaptı. Yılkı Atı, Can Şenliği, Dik Bayır, Tarlabaşı Salkım Saçak, Anılarda Yumak Yumak belli başlı romanlarıdır. Romanlarında Orta Anadolu gerçeklerini yansıttı. Kişileri, toplumsal sorunları içinde ele aldı.
Bu parçada sözü edilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A | Abbas Sayar |
B | Yaşar Kemal |
C | Hüseyin Nihal Atsız |
D | Yakup Kadri Karaosmanoğlu |
Soru 4 |
– Kolay mı yazarsınız? Dudaklarına götürdüğü bardağı yana çekerek:
– Hayır... diyor ve suyunu içtikten sonra, devam ediyor:
– Konuyu kafamda uzun boylu işlerim. Nihayet kâğıt üzerine naklederken de hayli yorulurum.
– Zevklerinizi sorabilir miyim üstadım? Hafifçe gülümsüyor Mehmet Âkif. Ve dünyada “zevk” diye bir şey var mı der gibi yüzüme bakıyor:
– Zevk mi? Benim zevklerim mi? Eğer eserleri okumak, hoşlandığı mevzuları yazmak, bir köşeye çekilerek düşünmek bir zevkse… Eh, benim de zevklerim var demektir.
Bu parçayla ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A | Soru-cevap tekniği kullanılmıştır. |
B | Öğretici bir metin türünden alınmıştır. |
C | Sahnelenmek için yazılmıştır. |
D | Bir sanatçının kişisel görüşlerine yer verilmiştir. |
Soru 5 |
Hikâyelerinin konuları genellikle gazetelere yansımış olaylardan alınmıştır. Dili yer yer tutuk, düzensiz, bir sanat eserinde insanı yadırgatacak kadar duygudan yoksundur. Anlatımındaki acemilik kendini okura hemen gösterir. Kişileri de bir kukladan farksızdır.
Bu parça aşağıdaki eleştiri türlerinden hangisine aittir?
A | Sanatçıya yönelik |
B | Eseri konu alan |
C | Tarihsel |
D | Okura dönük |
Soru 6 |
Gözlerini o da Kır Abbas gibi kısarak Sellik’e, Purluk’a, Ankara yoluna baktı. Toprakları ince ince taradı. Taraya taraya yeniden Ovacık yolunun altındaki Purluk’a geldi. Belki hiç sürülmemiş kavlak topraklar. Üstünde hiç ot, çöp kalmamış. Bu toprağı adam etmek için epey uğraşmak gerekiyor. Kır Abbas şimdi Rıza’nın hangi otlardan böyle gözüyle görüyor gibi söz ettiğini anlamıyor. “Kumu, tını aynı! Kuz yanının Gökkaya tepesiyle kapalı oluşu çok iyi. Hafifçe eğimi de var. Her şey aynı, hiç ayırdı yok.”
Bir romandan alınmış bu parçada işlenen konu aşağıdakilerden hangisidir?
A | Bireysel bunalımlar |
B | Köy hayatı ve sorunları |
C | Şehir hayatının güçlükleri |
D | Kuşaklar arası anlaşmazlıklar |
Soru 7 |
(I) Ben roman okumayan insana “aydın” demem. (II) Roman okumayan insan ne kadar çok şey bilirse bilsin onun hep sığ kalacağını düşünürüm. (III) Böyle biri kesinlikle ne kendisini ne de çevresini doğru şekilde değerlendiremeyebilir. (IV) Böyleleri, başka fikir ve yorumlara hoşgörüyle bakamaz.
Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangisinde anlatım bozukluğu vardır?
A | I. |
B | II. |
C | III. |
D | IV. |
Soru 8 |
Aşağıdaki cümlelerin hangisinden anlatım bozukluğu yoktur?
A | Her ninnide milyonlarca çocukların rüyalarını görüyorum. |
B | Sanat metinleri eminim ki öğretmeyebilir, açıklamayabilirler belki. |
C | Uzaklık bence mesafeyle değil, zihnin sınırlarıyla ilgili bir kavramdır. |
D | Dilimizi doğru kullanmak hepimizin hem ortak görevi hem de vazifesidir. |
Soru 9 |
Osman Bey, orta boyluydu ama geniş omuzlu, kalın pazılıydı. Kollarının, bacaklarının, gövdesine göre uzunluğu; doğuştan iyi savaşçı, iyi binici olduğunu gösteriyordu. Çatık kaşları, kemerli burnu, köşeli çenesi tuttuğunu koparma gücünü; biçimli ağzının ucundaki yumuşak gülümseme, gerektiği zaman insanların suçlarını bağışlama yeteneğini meydana koyuyordu.
Bu parçada kullanılan anlatım biçimi aşağıdakilerden hangisidir?
A | Öyküleme |
B | Betimleme |
C | Açıklama |
D | Tartışma |
Soru 10 |
Tencerelerin dip çapı mutfaktaki (I) ocaklarla uyumlu olmalı ve ocağa oturmalı. Çünkü (II) düz olmayan, ateşe göre çok büyük veya çok küçük olan tencere dipleri enerji kayıbına (III) neden oluyor. Ayrıca çelik tencereler, yemeği daha çabuk pişirir. Düdüklü tencereler daha da (IV) marifetlidir.
Bu parçadaki numaralanmış yerlerin hangisinde yazım yanlışı yapılmıştır?
A | I. |
B | II. |
C | III. |
D | IV. |
Soru 11 |
Barış Manço kendini şu ifadelerle anlatıyor ( )
( ) Ben çağdaş bir halk ozanı, günümüzün Nasrettin Hoca’sı değilim ( ) sadece 20. yüzyıla damgasını vurmaya çalışan biri olarak bu yüzyılın Türk müziğini yapıyorum ( )
Bu parçada ayraçla gösterilen yerlere sırasıyla aşağıdaki noktalama işaretlerinden hangileri getirilmelidir?
A | (:) (–) (;) (.) |
B | (;) (“) (,) (”) |
C | (.) (“) (;) (”) |
D | (:) (–) (,) (?) |
Soru 12 |
Ertuğrul Bey inlememek için kendini zorluyordu. Sinirlerinin ucunda gene dayanılmaz sızılar başlamıştı. Gözlerini kapattı. Bütün yaşlılar gibi kendisinden sonra acemilikler edilebileceğinden, yanlışlar yapılacağından, bıraktıklarının tehlikeye düşürüleceğinden korkuyordu. Bundan da biraz kendisi suçluymuş gibi gözleri kapalı konuştu.
Bu parçada aşağıdaki anlatım tekniklerinden hangisi kullanılmıştır?
A | Anlatma |
B | Gösterme |
C | Özetleme |
D | İç diyalog |
Soru 13 |
Aşağıdaki parçaların hangisinde hakim bakış açısı kullanılmıştır?
A | Gözümün hiçbir köşesi yok ki içine bir duvar parçası girmesin. Hep ve yalnız onları görüyorum. Onlardan kaçan gözlerim onlarla karşılaşıyor. Bakıldıkça uzuyorlar ve korkak, yumuşak bakışlarıma kaskatı çarpıyorlar. |
B | Dün akşamüstü o yokuşta seni gördüm. Bu gece de rüyamda… Fakat ne garipti, biliyor musun? Bir akşamı seyrediyordum. Daha doğrusu akşam olacakmış da onun hazırlığını yapıyorlardı. |
C | Gün geçtikçe bu sorunun karşılığını kendi kendime buluyorum. Çünkü bende de buraya geldiğim günden beri zaman kavramı hayli zayıflamıştır. İlk aylar, günlerin adını unutuyordum. Şimdi ayları birbirine karıştırıyorum. |
D | Dondurucu soğuğu iliklerinde duyarak kalın paltosuna sarıldı. Ne olursa olsun enişteden, haladan para istememeye kesinlikle karar vermişti. İstemeyecekti de ne olacaktı? Orasını bilmiyor, düşünmeye de yanaşmıyordu. |
Soru 14 |
Aşağıdaki parçaların hangisi bireylerin iç dünyalarını esas alan (psikolojik) bir eserden alınmıştır?
A | Susmaya devam etti. Uzun bir sükût. Dakikalar geçiyor. Her an birbirimizden biraz daha uzaklaşıyoruz. Konuşursak birbirimize bunu
hissettirmekten başka bir şeye yaramayacak.
Bunun için susuyoruz. Bu sessizlik içinde zaman aramızdan bir düşman gibi geçiyor. |
B | Günde iki, iki buçuk, iyi çalışırsanız üç liralık kütlü toplarsanız diyor. Bir hesap ettim, mevsim sonunda elimize epey bir para geçecek. Bu yıl pamuk, koza bolmuş. tarlada masrafımız da olmaz pek. |
C | Kapıdan girince sağ tarafta bir yük, onun biraz ötesinde yüksek bir konsol vardı. Konsolun üzerinde bir cam fanusun altına konmuş eski usul bir saat, kırmızı gaz bezleriyle örtülü, abajurlu iki petrol lambası, sarı yaldız çerçeveli büyükçe bir ayna duruyordu. |
D | Olan 1949 başında oldu. Aydınlılar buraya inince ne görsünler, sürülmemiş bir karış toprak parçası bile kalmamış. Değil hayvan otlatacak, bir tek çadır kuracak yer bile kalmamış. Aydınlı göçebesi, bunları gün gün sıkıştırmıştı ama böyle bir şeyle karşılaşacağı hiç aklına gelmemişti. |
Soru 15 |
Ayhan Sümer : Bu oyununuzu alışılmış müzikallerden ayıran özellikler nelerdir?
Haldun Taner : Alışılmıştan kastınız Amerikan modeli müzikallerse hemen söyleyeyim ki bu tarza karşı ne ilgim ne de sempatim var. “- - - -”yla yepyeni bir halk tiyatrosu üslubuna gitmeyi deniyorum. Amacım akşam yemeğinden sonra hazmı kolaylaştıran bir eğlence sağlamak değil. Söyleyeceğini güldürü kılığında söyleyen, seyirciyi tedirgin eden aktif bir uyarı tiyatrosu.
Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A | Keşanlı Ali Destanı |
B | Kâtip Çıkmazı |
C | Midas’ın Kulakları |
D | Ayak Bacak Fabrikası |
Soru 16 |
Aşağıdaki eserlerden hangisinin türü diğerlerinden farklıdır?
A | Yaşlı Adam ve Deniz |
B | Robinson Crusoe |
C | Güliverin’in Gezileri |
D | Romeo ve Juliet |
Soru 17 |
GARSON – Bağışlayın beni, işimin bir başka yasasını uyguluyorum şimdi, müşteriye karşı içten davranma yasasını.
ERKEK – Evet, ben de bunu istiyorum.
GARSON – Siz şimdi burada evleneceğiniz kadını bekliyorsunuz.
ERKEK – Yaşayın, Bay Garson! Bildiniz.
GARSON – Başarılar!
Bu parça konu, dil ve anlatım özellikleri bakımından değerlendirildiğinde aşağıdaki dönemlerin hangisine ait olabilir?
A | Tanzimat |
B | Servetifünun |
C | Milli Edebiyat |
D | Cumhuriyet |
Soru 18 |
Cümlede aynı anlama gelen sözcüklerin bir arada kullanılması anlatım bozukluğuna yol açar.
Buna göre aşağıdakilerin hangisinde bu tür bir anlatım bozukluğu vardır?
A | Buralara kadar gelebileceğini hiç kimse tahmin edemezdi. |
B | İlk atandığım bu şehirde yirmi bir yıl kaldım, sonra ayrıldım. |
C | Bu güzel haberi alınca sevinmiş, âdeta etekleri tutuşmuştu. |
D | Memlekete ara sıra, nadiren uğrar akrabalarını ziyaret eder. |
Soru 19 |
Devlet Ana, Kemal Tahir’in hem felsefi düşüncesi hem de sanatı bakımından manevi dünyasını oluşturan unsurları kesin ve özlü bir şekilde dile getirir. Yazar bu romanında dünya görüşünün ve sanatının belkemiğini teşkil eden konuya doğrudan doğruya girmiştir. Eserde kurulmak üzere olan Osmanlı Devleti’nin ekonomik ve sosyal yapısı ile bu yapı üzerinde teşekkül eden insan ilişkilerini açıklamıştır.
Bu parça aşağıdaki metin türlerinden hangisine aittir?
A | Makale |
B | Deneme |
C | Fıkra |
D | Eleştiri |
Soru 20 |
Aşağıdakilerin hangisinde roman kahramanının fiziksel özelliklerinden söz edilmiştir?
A | Ben sıla mıla boş verirdim, gitmezdim
a, köyde şöyle bir dolanmadan olmaz. Dost var, düşman var, Topsakalın oğluna, Idıbıdılara
şöyle bir görünmeliyim. İlle Idıbıdıoğulları… Kahvelerinde gramofon var diye burunlarının
yelinden geçilmiyor. |
B | Kapı açıldı ve Müzeyyen Hanım’ın yorgun ve sarı yüzü göründü. Hiçbir şey söylemeden Turgut’u
içeri aldı. Oturma odasına geçtiler. Radyonun yanındaki koltukta genç bir adam oturuyordu. Zayıf, uzun boylu, solgun yüzlü ve gözlüklü
biriydi bu. |
C | Dayanacağız. Eski çamlar bardak oldu. Büyük çiftçi Resul Ağa’nın torunu olmak, karın doyurmuyor. Hooş, biz o devirlere yetişemedik
ya! Dayanacağız, yazı yabanın sarı sıcağına, arı gibi sineklerine. Dayananlar da bizim gibi insan. |
D | Bir bakıma onun hayatında parlak dönüm noktaları çoktur; Mustafa İnan, liseyi birincilikle bitirmişti. Teknik Üniversiteyi birincilikle ve daha önemlisi pekiyi derece ile bitirmişti. Bu dereceye orada yirmi yılda bir kere filan rastlanır. |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir.
Sonuçları al.
20 tamamladınız.
← |
Liste | → |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
AÖL Seçmeli Türk Dili ve Edebiyatı 2 Testleri
Açık Lise (620) Seçmeli Türk Dili ve Edebiyatı 2 Testi (Aralık 2019)
Açık Lise (620) Seçmeli Türk Dili ve Edebiyatı 2 Testi (Temmuz 2019)
Açık Lise Seçmeli Türk Dili ve Edebiyatı 2 Testi (Nisan 2019)
Açık Lise Seçmeli Türk Dili ve Edebiyatı 2 Testi (Aralık 2018)
AÖL Seçmeli Türk Dili ve Edebiyatı 2 Testleri
Açık Lise Seçmeli Türk Dili ve Edebiyatı 2 Test 1 (Roman)
Açık Lise Seçmeli Türk Dili ve Edebiyatı 2 Test 2 (Tiyatro)
Açık Lise Seçmeli Türk Dili ve Edebiyatı 2 Test 3 (Eleştiri)
Açık Lise Seçmeli Türk Dili ve Edebiyatı 2 Test 4 (Mülakat)
Açıklama: Seçmeli Türk Dili ve Edebiyatı 2 dersi 6. dönemden itibaren seçilebilen 5 kredilik bir derstir. SEÇMELİ TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI 2 ile TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI 6 Kitapları aynıdır; Bu nedenle Açık Lise Türk Dili ve Edebiyatı 6 Testi (Aralık 2018) testini de çözmenizi tavsiye ederiz, ayrıca bu iki dersi aynı zamanda seçerseniz, bir kere çalışıp iki farklı dersi birden geçip 5+5= 10 krediyi bir çalışmayla alabilirsiniz.)
Açık Lise Türk Dili ve Edebiyatı Testleri Anasayfası
Açık Lise sınavlarına hazırlanmanın en kolay hali: AçıkTercih AÖL Test Çöz!
Mobil Uygulamamızı İNDİRİN! AÖL Yeni Müfredat Çıkmış Sınav Sorularını Çözün!
Etiketler: Açık Lise (620) Seçmeli Türk Dili ve Edebiyatı 2 Testi (Aralık 2019)
Eklenme Tarihi: 5 Ocak 2020
Diğer Konular
-
Açık Lise Türk Dili ve Edebiyatı 2023-3. Dönem Temmuz 2024 Sınav Soruları
-
9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 2024 Müfredatı 4. Tema: Dilin Zenginliği
-
9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 2024 Müfredatı 3. Tema: Anlamın Yapı Taşları – Özet
-
9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 2024 Müfredatı 2. Tema Anlam Arayışı
-
9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 2024 Müfredatı 1. Tema Sözün İnceliği Konu Özeti
-
Forsa – Ömer Seyfettin
-
Açık Lise Türk Dili ve Edebiyatı 2023-2. Dönem 16-17 Mart 2024 Sınav Soruları
-
Açık Lise (620) Seçmeli Türk Dili ve Edebiyatı – 2 (Aralık 2023-1. Dönem)
-
Açık Lise (619) Seçmeli Türk Dili ve Edebiyatı – 1 (Aralık 2023-1. Dönem)
-
Açık Lise (546) Türk Dili ve Edebiyatı – 6 (Aralık 2023-1. Dönem)
-
Açık Lise (545) Türk Dili ve Edebiyatı – 5 (Aralık 2023-1. Dönem)
-
Açık Lise (543) Türk Dili ve Edebiyatı – 3 (Aralık 2023-1. Dönem)
Konu hakkında yorumunuzu yazın